از تغییرات عمده در قوانین کشتی، شمارش امتیازات به صورت مجموع هر دو تایم، امتیازی شدن خاک کردن است تا خاک کردن ارزش بیشتری نسبت به هل دادن و بیرون راندن حریف از تشک داشته باشد. همچنین ضربه فنی در کشتی آزاد ده امتیاز و در کشتی فرنگی هفت امتیاز خواهد داشت؛ افزون بر این که زمان کشتی ‌‌دو تایم سه دقیقه‌ای خواهد بود.


تغییرات ایجاد شده در کشتی آزاد و فرنگی به ترتیب زیر است:

 

1 ـ شمارش امتیازات به صورت مجموع هر دو تایم خواهد بود.

 

2 ـ زمان کشتی ‌‌دو تایم سه دقیقه‌ای خواهد بود.

 

3 ـ خاک کردن دو امتیاز دارد. بیرون رفتن حریف از تشک و پوئن ـ اخطار تنها یک امتیاز خواهد داشت.

 

4 ـ ضربه فنی در کشتی آزاد وقتی خواهد بود که امتیاز یک کشتی‌گیر به 10 برسد و در کشتی فرنگی این امتیاز هفت خواهد بود.

 

5 ـ در کشتی آزاد، نخستین تذکر کم کاری از سوی داور به صورت هشدار زبانی اعلام می‌شود. در اعلام اخطار دوم، کشتی‌گیران سی ثانیه فرصت دارند امتیاز بگیرند که اگر کشتی‌گیری موفق به امتیازگیری نشود، آن کشتی‌گیری که اخطار دریافت کرده، یک امتیاز و اخطار جریمه می‌شود.

 

6 ـ در کشتی آزاد، اگر در پایان دو دقیقه از هر تایم کشتی گیران امتیازی نگیرند، داور به کشتی‌گیر کم کارتر اخطار می‌دهد که در این شرایط کشتی‌گیر کم کار سی ثانیه فرصت دارد امتیاز بگیرد، وگر نه یک امتیاز به حریفش داده می‌شود.

 

7 ـ در کشتی فرنگی شرایط اخطار متفاوت از کشتی آزاد است. نخستین تذکر به صورت هشدار است. دومین هشدار به کشتی‌گیر کم کار این فرصت را به حریفش می‌دهد که کشتی را در خاک ادامه دهد یا در سرپا. سومین هشدار به کشتی گیر کم کار، یک امتیاز برای حریف در پی خواهد داشت. اگر کشتی‌گیری چهار اخطاره شود، مسابقه قطع ‌و حریفش با امتیاز ضربه فنی برنده می‌شود.